Ivo fick höra om nöjda medarbetare

Vid en inspektion som genomfördes den 29 september 2015 redovisade vårdgivaren hur sommarens ändrade arbetssätt hade förflutit för IVO.

Vid inspektionen framkom ”signaler om nöjda medarbetare” skriver IVO, tvärt emot vad enkäten till de 464 medarbetarna visade.

Från akutmottagningarna har inga avvikelser som direkt rörde det förändrade arbetssättet kommit in på SUS, konstaterar man.

När det gäller avvikelserna från ambulansverksamheten skriver IVO svepande att ”de har handlat om för långa avlämningstider på akuten i Malmö” och att de främst har lämnats in av ambulanspersonal som vanligtvis lämnar av patienter i Lund.

IVO påpekar också att man inför framtida arbete med riskanalys har identifierat att det är viktigt att det finns tillräckligt med tid avsatt och att medarbetarna får möjlighet att delta.